Welkom bij comcol.nl - u bent niet ingelogd

FAQ - Vaak gestelde vragen en de antwoorden daarop

  1. Hoe kan ik op de website van Computercollectief bestellen?

    Op onze website treft u onder ieder artikel een knop aan met de tekst "In winkelwagen".

    Als u daarop klikt, wordt het desbetreffende artikel in uw virtuele winkelwagen geplaatst.

    U komt dan in het winkelwagenscherm. Daar kunt u een artikel weer verwijderen door op het kruisje vóór het plaatje te klikken. U kunt hier ook het aantal wijzigen in het vakje "Aantal" en daarna op "Opnieuw berekenen" klikken.

    Is uw keuze definitief en eventueel aangevuld met andere artikelen, dan klikt u op 'Ga door naar afrekenen'.

    U belandt vervolgens op een pagina waarin u kunt inloggen als u al een account heeft aangemaakt.

    Heeft u nog geen account dan kunt u kiezen voor "eenmalige aankoop" (uw gegevens worden niet bewaard) of "Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer".

    Vervolgens klikt u op "Ga verder".

    U vult uw adresgegevens, eventuele afwijkende verzendgegevens, verzendwijze en betalingsgegevens in. Als alles naar wens is ingevuld klikt u op "Plaats bestelling".

    Wilt u iets wijzigen dan kunt u in de rechterkolom op "wijzigen" klikken.

  2. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    U kunt betalen met iDEAL, Creditcard (Eurocard, Amex, Diners Club, Visa), PayPal, per vooruitbetaling per bank of "Op rekening".

    Wanneer u kiest voor "Op rekening" beslist Computercollectief of de goederen op rekening aan u geleverd kunnen worden. Mocht Computercollectief op een andere wijze met u willen afrekenen, bijvoorbeeld door middel van vooruitbetaling, dan laten we u dat weten. Als Computercollectief u op factuur levert, dan verwachten wij uw betaling binnen onze betalingstermijn van 14 dagen.

    beschrijving

  3. Hoe wordt mijn bestelling verzonden en afgeleverd?

    Wij versturen al onze goederen via de kwalitatief hoogstaande dienst van PostNL, met barcode. Dit waarborgt een snelle verzending en mogelijkheid tot track-and-trace (oftewel, 'waar bevindt het pakje zich nu?').

    Particuliere bestellingen worden door PostNL bezorgd van maandag tot en met zaterdag. De meeste pakjes die wij verzenden passen niet door de brievenbus, en bij aflevering moet er getekend worden. Mocht de postbode niemand thuis treffen, dan kan het pakje de volgende dag op het postagentschap afgehaald worden.

  4. Verzendkosten

    De verzendkosten die wij aan particulieren en bedrijven in Nederland berekenen zijn: € 0,00 per bestelling boven de € 19. Voor bestellingen onder de € 19 zijn de verzendkosten € 4,95. Door uw kleine bestellingen samen te voegen kunt u dus verzendkosten besparen.

    De bijdrage verzendkosten voor zendingen naar België en Duitsland bedraagt € 2,95 voor bestellingen boven de € 19 (€ 5,95 voor bestellingen daaronder). Voor zendingen naar het overige buitenland zie het staatje hieronder.

    Verzendkostenbestelling boven € 19,00onder € 19,00
    Nederland € 0,00 €  4,95
    België en Duitsland € 2,95 €  5,95
    Denemarken, Frankrijk, Engeland, Luxemburg en Oostenrijk € 7,95 € 10,95
    Italië en Zweden € 10,95 € 13,95
    Finland, Hongarije, Polen, Slovenië, Slowakije, Spanje en Tsjechië € 13,95 € 16,95
    Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen en Roemenië € 22,95 € 25,95
    Ierland en Portugal € 26,95 € 29,95
    Overig buitenland werkelijke kosten plus € 5,00

    Bovenstaande verzendkosten zijn niet van toepassing op zendingen aan onze wederverkopers (boekhandels, opleiders en dealers). Zie daarvoor hieronder.

  5. Verzendkosten wederverkopers

    Aan onze geregistreerde wederverkopers (boekhandels, dealers en opleidingen) in Nederland berekenen we geen verzendkosten tenzij het een kleine bestelling (onder de € 250 inclusief korting) betreft, daarvoor berekenen we € 7,50.

  6. Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

    Bestellingen worden door ons in de regel binnen 24 uur na ontvangst uitgevoerd. Als de bestelde artikelen niet in voorraad zijn, dan laten wij u dat weten.

    In principe zijn alle artikelen uit voorraad leverbaar, ze worden standaard binnen 1 á 2 werkdagen aan u aangeboden.

    Voor 'Speciale bestellingen' geldt een levertermijn van ca. 1 week voor Nederlandse producten en 1 tot 3 weken voor buitenlandse producten.

  7. Wanneer kan ik een artikel terugsturen?

    Wij raden u aan de geleverde goederen na ontvangst te inspecteren en eventuele gebreken meteen te melden. Indien vaststaat dat een product gebrekkig is en u tijdig heeft gereclameerd, (dit kunt u doen door een e-mail te sturen naar klantenservice@comcol.nl met een duidelijke omschrijving van de klacht én het product) kunt u het op onze kosten terugsturen. Wij zullen het dan vervangen door een nieuw product of de factuur crediteren.

    Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht dit binnen 14 werkdagen na aflevering aan ons terug te sturen. De kosten voor retourzending komen in dit geval voor uw rekening. Uitgezonderd zijn software waarvan u de verzegeling heeft verbroken en producten waarvan de verpakking beschadigd is.

    Neem voordat u iets terugstuurt eerst contact met ons op (zie onze contact-pagina), wij geven u dan een retournummer om op de verpakking te vermelden en het retouradres.

    Bij aankoop van electronische producten ( de zgn. downloads en/of ESD versies ) geldt Artikel 46D van de Wet 'Koop op Afstand'.  Hierop is geen herroepingsrecht van toespassing. ( Zie Artikel 8 )

  8. Klachtenprocedure

    Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een product en/of dienst. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op, liefst per e-mail (zie onze contact-pagina). Uiterlijk binnen 2 werkdagen zullen wij op uw klacht reageren.

  9. Kan ik ook naar een winkel om te kopen?
    In Haarlem, in het magazijn, kunt u op afspraak uw webbestellingen afhalen.

    Openingstijden afhaalbalie: van 9:00 tot 17:30 uur; zaterdag en zondag gesloten.

  10. Cadeau- en boekenbonnen

    Bij de afhaalbalie in ons magazijn kan niet met boekenbonnen of cadeaubonnen betaald worden.

  11. Hoe zit het met licenties van software?

    Veel softwareproducenten leveren hun producten in een licentieprogramma. U hoeft niet voor iedere pc een volledig softwarepakket aan te schaffen, maar u kunt één keer de installatiemedia kopen met daarbij het gewenste aantal licenties. Microsoft biedt zelfs de mogelijkheid om licenties te huren. Aangezien de regeling van licenties per producent verschilt, hebben we er een aparte website aan gewijd: Softwarelicentie.nl

  12. Ik bestel meerdere exemplaren van één boek. Kan ik korting krijgen?

    Wat betreft het geven van korting op de prijs van boeken zijn wij gebonden aan het Reglement van de Koninklijke Vereniging van het Boekenvak (KVB).

    Conform dit reglement kunnen wij in de volgende situaties de volgende kortingen verlenen (korting is alleen mogelijk voor meer exemplaren van DEZELFDE titel):

    bij 10 t/m 29 exemplaren van dezelfde titel: 5%
    bij 30 en meer exemplaren van dezelfde titel: 10%
    bij meer dan 100 exemplaren van dezelfde titel: op aanvraag
    Deze kortingen zijn uitsluitend van toepassing op Nederlandse boeken!

    Zoals vastgelegd in het Reglement Handelsverkeer voor boeken in Nederland van de KVB, artikel 7. Als extra voorwaarde voor bovengenoemde kortingen geldt nog dat de koper zich uitdrukkelijk verplicht de gekochte boeken niet te verhandelen.

    De kortingen die Computercollectief verleent op buitenlandse boeken*) zijn:

    bij 10 t/m 29 exemplaren van dezelfde titel: 10%
    bij 30 t/m 100 exemplaren van dezelfde titel: 15%
    bij 100 en meer exemplaren van dezelfde titel: op aanvraag

    *) met uitzondering van de boeken van een beperkt aantal uitgeverijen.

  13. Wie is Computercollectief?

    Sinds 1979 distribueren wij computerboeken en software.

    Op de website vindt u informatie over meer dan 50.000 titels. Deze informatie wordt continu aangevuld en ververst.

    Behalve onze tienduizenden eigen pagina's vindt u hier verwijzingen naar de websites van zo'n 575 uitgevers van computerboeken en software.

    Dit betekent dat het adres: www.comcol.nl uw toegang is tot tienduizenden pagina's met informatie over computerboeken en software. Gebruik comcol.nl als uw startpagina!

    Ons overzicht van nieuwe titels is altijd zeer actueel.

    Veel van onze klanten laten een beoordeling na op een van de bekende beoordelingsstes., zoals Trustpilot, Tweakers.net en KiyOh.

    Neem een gratis 'abonnement' op onze nieuwsbrief, en u ontvangt wekelijks een informatief bericht.

    Sinds 2011 is Computercollectief onderdeel van de Mensys-groep

  14. Bank-, BTW en andere nummers
    • bankrekeningnummers
      ABN AMRO Bank: 46.32.19.775 [t.n.v. Mensys BV]
      IBAN: NL71ABNA0463219775
      BIC (voorheen SWIFT): ABNANL2A

      Girorekening: 1007057 [t.n.v. Mensys BV te Heemstede]
      IBAN: NL71INGB0001007057
      BIC (voorheen SWIFT): INGBNL2A
    • Kamer van Koophandel (Chamber of Commerce) kvk 34076572
    • BTW-nummer (VAT number) NL805983661B01
  15. Hoe word ik dealer van Computercollectief?

    Door te mailen met dealers@comcol.nl. U zult worden gevraagd een kopie op te sturen van uw uittreksel van de Kamer van de Koophandel. Uw eerste bestelling is aan een bepaald minimum gebonden.

  16. Zijn mijn gegevens voor jullie vertrouwelijk?

    Al uw gegevens - ook uw adresgegevens - beschouwen wij als vertrouwelijk. Ze worden gebruikt voor de afhandeling van uw bestelling, het elektronisch verzenden van uw factuur en van uw betaling.

    Wij stellen uw gegevens niet aan derden ter beschikking behalve voorzover dit noodzakelijk is om uw bestelling en de betaling ervan af te handelen.