Lees verder
Roel van Rijsewijk is Senior Fellow bij het Centre for the Edge van Deloitte, dat inhoudelijke perspectieven op groei ontwikkelt voor het informatietijdperk.
Meer over Roel van RijsewijkCyberrisico als kans
Strategisch cyberrisicomanagement in het informatietijdperk
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789058754486Samenvatting
Met voorwoord van Dick Berlijn
Hoe groot zijn de risico's van cybercrime nu echt en wat kun je ertegen doen zonder je organisatie vast te zetten? En vooral: wanneer doe je genoeg?
Dit boek geeft mensen die geen techneut zijn en het niet willen worden heldere antwoorden. Het legt uit dat de risico’s omgezet kunnen worden in kansen, dat cyberrisicomanagement innovatie kan bevorderen, je meer waarde kan halen uit data en je mensen kan bevrijden en motiveren.
In vrijwel elke strategie voor groei en waardecreatie speelt digitale technologie een dominante rol. Organisaties worstelen echter met wat Van Rijsewijk het ‘digitale dilemma’ noemt: wat digitale technologie zo waardevol maakt, open en verbonden, maakt het ook kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf.
Wie dit boek leest, zal in staat zijn goed onderbouwde besluiten te nemen over de juiste strategie, aanpak en middelen om cyberrisico’s effectief te beheersen. Hoe je met vertrouwen open, verbonden en dus kwetsbaar kan zijn door weerbaarheid voor cyberrisico’s. Het uiteindelijke doel is om het vertrouwen in de digitale wereld te herstellen en de angst voor onzekerheid terug te dringen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Roel van Rijsewijk
Inhoudsopgave
Proloog: Durf kwetsbaar te zijn
1. Informatierevolutie
2. Verhalen van de frontlinie
3. Cyberstrategie creëert cyberrisico’s
4. Strategisch cyberrisicomanagement
5. Van beveiliging naar weerbaarheid
Epiloog: Vertrouwen in de digitale wereld
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan