Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
Patrick Petersen

Markant spreker en docent Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren senior (AI-)marketintgtech-ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, SRM, NIMA, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens, prijswinnende boeken en energie lessen. 

Meer over Patrick Petersen
Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt Patrick Petersen 2 oktober 2024 Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek. Lees het volledige artikel
Patrick Petersen

Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789463563628
Verkooppositie 354Hoogste positie: 228
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
39,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met behulp van handige AI-toepassingen kunnen we niet alleen snel creatieve content maken, maar ook strategische marketingplannen als een puzzel in elkaar zetten. Bij het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie spelen AI-toepassingen en prompts een cruciale rol, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s die specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdgebonden zijn.

Missie-DNA-prompts zorgen ervoor dat elk stuk content en elke strategie naadloos aansluit bij de kernwaarden en doelstellingen van organisaties. Door het gebruik van doordachte prompts en AI-toepassingen kunnen we relevante marketingcases onthullen en verschillende marketingkanalen effectief combineren voor maximale impact. Prompts voor zoekmachinemarketing verbeteren onze online zichtbaarheid en trekken gericht verkeer aan via zoekmachines.

Daarnaast helpen AI-prompts ons bij het ontwikkelen van juridische documenten zoals een privacydisclaimer en leveringsvoorwaarden, zodat we in overeenstemming blijven met wet- en regelgeving en het vertrouwen van onze klanten behouden. Dankzij deze geïntegreerde aanpak kunnen we met AI-ondersteunde prompts efficiënt en effectief werken aan alle aspecten van onze marketingstrategie, van analyse en creatie tot implementatie en naleving.

Trefwoorden

ai   prompts   marketing   marketingstrategie   chatgpt   contentcreatie   google gemini   marktanalyse   microsoft copilot   persona   klantreis   marketingmix   swot-analyse   kpi's   smart-doelen   vijfkrachtenmodel   merkidentiteit   socialemediamarketing   influencermarketing   vier p's   zoekmachinemarketing   prijsstrategie   productpositie   leveringsvoorwaarden   marktbewerking   privacydisclaimer   moodboards   budgettering   campagnes   persberichten  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789463563628
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:250
Uitgever:Van Duuren Media
Druk:1
Verschijningsdatum:3-10-2024
Hoofdrubriek:IT-management / ICT, Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Effectieve AI-prompts - ‘Een uitstekend handboek’
Peter de Roode | 22 april 2025
In een tijd waarin AI steeds nadrukkelijker haar intrede doet in het marketingvak, biedt Patrick Petersen een praktische gids vol voorbeeldprompts en creatieve toepassingen. Zijn boek ‘Effectieve AI-prompts’ laat zien hoe AI meer kan zijn dan een hulpmiddel – een echte sparringpartner. In zijn recensie vertelt Peter de Roode erover.
Lees verder
recensie
Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt - ‘Levert wat het belooft’
Hendrika Willemse-Vreugdenhil | 29 januari 2025
We zitten in een tijdperk waarin marketing niet meer draait om de vraag of je AI moet gebruiken, maar hoe je het effectief inzet. Patrick Petersens ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’ speelt daar goed op in. Maar, is dit boek werkelijk de gamechanger die het belooft te zijn?
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
Patrick Petersen 2 oktober 2024 Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek.
Artikel lezen

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding 1
I.1 Kunstmatige intelligentie 2
I.2 Wat is moderne marketing? 3
Niet alleen meer omzet 4
I.3 AI in marketing 4
Verder dan alleen de praktijk 5
I.4 Marketingstrategie 6
Gepersonaliseerde strategie 8
Microsoft Copilot 9
Google Gemini 9
ChatGPT 11
Prompts 13
Kernonderdelen 13
Bouwstenen van een plan 15
I.5 Ethiek 16
Turing was vooral kritisch 17
WEF 17

Hoofdstuk een Prompts voor marketinganalyse 21
1.1 Inleiding 22
Losstaande producten 22
Analyseverwerking 23
1.2 Marketinganalyseprompts 23
1.3 Schone gegevens en prompts voor marketing 24
Ons product 26
1.4 Bekende marketinganalyses 26
1.5 Flexibele prompts en de marktbewerking 34
Plantaardige kauwgomballen 36
1.6 Markt verkennen op basis van data 41
Data direct importeren 42
Holistisch beeld 42
1.7 Google Gemini nog dieper laten analyseren 50
1.8 Vijfkrachtenmodel van Michael Porter 53
Inzicht in de vijf krachten 54
Integratie met SWOT-analyse 54
Naar een compleet strategisch inzicht 55
Strategisch advies 57
1.9 SWOT, vijfkrachtenanalyse en advies door Gemini 58
1.10 Sites vergelijken 62
1.11 Extra analyseprompts 65
Copilot voor Datawetenschap en Data-engineering 66
Werkruimte voor analyse en creatie 66

Hoofdstuk twee ID, DNA en persona 69
2.1 Inleiding 70
Normen en gedragingen 70
Authenticiteit en duurzame relaties 71
2.2 ID en DNA bepalen 73
Bewuste loyaliteit 75
Gezondheidswaarde 75
Waarden van plantaardige kauwgom 76
Van kernwaarden naar About-pagina 80
2.3 Persona om de doelgroep te beschrijven 87
Van doelgroep naar persona 87
Wat is een persona precies? 88
2.4 Hoe maak je een persona? 89
Eerst basisonderzoek 89
Verschuiving naar online 93
Productomschrijving gericht op de persona 97
2.5 Extra prompts om onze persona te verrijken 99

Hoofdstuk drie SMART-doelen en KPI’s in de klantreis 103
3.1 Inleiding 104
Richting en focus bepalen 104
Evaluatie en bijsturing 105
Motivatie en betrokkenheid 105
Het belang van doelen in een marketingstrategie 106
Marktcijfers 106
SMART-marketingdoelen 108
3.2 KPI’s samenstellen 114
KPI’s voor bereik 115
KPI’s voor betrokkenheid 115
KPI’s voor naamsbekendheid 116
KPI’s voor ROI en data-analyse 116
Doel omzetten naar KPI’s 120
Tijdlijn en budgettering 121
3.3 KPI’s en de klantreis 122
Klantreis als visuele weergave 122
Rol van KPI’s in de klantreis 122
Klantreis in het strategisch marketingplan 123
Waarom een klantreis in een marketingplan? 124
Vijf fasen van de klantreis 125
3.4 Klantreis ontwerpen 126
Traditioneel en statisch 128
AI-advies 130
3.5 Meer marketingprompts om tot doelen en een klantreis te komen 135

Hoofdstuk vier Marketingmix: vier P’s en moodboards 139
4.1 Inleiding 140
Marketingmix en de vier P’s 142
Marketingmix uitwerken 144
Meer marketingprompts om tot een marketingmix te komen 156
4.2 Product in de marketingmix 158
Optimaliseren 158
Product: unieke waardenproposities 159
Meer marketingprompts om het instrument
Product in de marketingmix uit te werken 165
4.3 Prijs in de marketingmix 166
Prijsanalyse en bepaling prijsstrategie 167
Meer marketingprompts om het instrument
Prijs in de marketingmix uit te werken 186
4.4 Plaats als instrument uit de marketingmix 187
Logistiek inzicht 189
Logistieke keuzen op basis van de analyse 192
Meer marketingprompts om het instrument Plaats in de marketingmix uit te werken 204
4.5 Promotie als instrument uit de marketingmix 205
Budget 209
Inspiratie en socialemediamarketing 212
Influencermarketing 223
Meer marketingprompts om het instrument Promotie in de marketingmix uit te werken 228

Hoofdstuk vijf (Campagne)content creëren 231
5.1 Inleiding 232
Campagnes: de tactiek 232
Content: het hart van de campagne 233
Contentcreatie: digitale reclamecampagne 234
5.2 Productdemonstraties in premium verkooppunten 238
Verkooptraining voor winkelpersoneel en instructievideo 241
Persberichten en mediarelaties 243
Medialijst 248
Zoekmachinemarketing 258
5.3 Meer marketingprompts voor contentcreaties op basis van onze promotiemix 261

Hoofdstuk zes Algemene & leveringsvoorwaarden en privacy disclaimer 263
6.1 Inleiding 264
6.2 De rol van algemene voorwaarden in de retail 266
Waarom zijn algemene voorwaarden zo belangrijk? 266
Wat komt er vaak in algemene voorwaarden voor? 266
Waar moet je op letten bij algemene voorwaarden? 267
Specifieke aandachtspunten voor de retail 267
Analyse en creatie 267
6.3 Leveringsvoorwaarden 270
Waarom zijn leveringsvoorwaarden belangrijk? 270
Wat komt er vaak in leveringsvoorwaarden voor? 271
Voorbeeld van een leveringsvoorwaarde: 271
Waarom zijn leveringsvoorwaarden
belangrijk voor Plantgum? 271
Analyse leveringsvoorwaarden 273
Leveringsvoorwaarden voor Plantgum maken 275
6.4 Privacy disclaimer 277

Index 283

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Zo word je een Canva-pro
    Team VDM
    Zo word je een Canva-pro
    € 29,99
  • Basisboek Bedrijfseconomie - Uitwerkingen
    M.P. Brouwers
    Basisboek Bedrijfseconomie - Uitwerkingen
    € 41,95
  • Gelijkheid
    Thomas Piketty
    Gelijkheid
    € 19,99
  • Markt onder vuur
    Hans Diels
    Markt onder vuur
    € 34,99
  • Veldheren
    Jos de Groot
    Veldheren
    € 24,99
  • Alle getallen tellen
    Chip Heath
    Alle getallen tellen
    € 21,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt

        Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
        Patrick Petersen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt

        Verwijder uw beoordeling