OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.646 resultaten
    recensie
    Marketing
    10 september 2024
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    Je zal maar Antal de Waij heten; je hebt een boek geschreven over content en contentstrategie. En dan is daar opeens kunstmatige intelligentie... ‘Alle content kan nu door een applicatie ontwikkeld worden.’ Andere uitspraken en koppen uit de media: ‘geen content functies meer, schrijven niet meer nodig, AI neemt al ons werk over, is er nog wel plek voor een contentspecialist’...
    preview
    Marketing
    6 september 2024
    Maarten van Heems
    3-4 minuten leestijd
    Als jij de wereld wil veranderen is dit jouw boek. Het biedt 10 lessen waarmee je het verschil maakt. Of je nu de eerste vrouwelijke premier van Nederland wil worden of je eigen buurt wil ont-yuppen, de strijd aan wil gaan met grote vervuilers of een bosje tulpen in een baan om de aarde wil laten draaien, het begint er allemaal mee dat je mensen enthousiast maakt voor je plannen.
    achtergrond
    Marketing
    5 september 2024
    Joost van den Ossenblok
    1-2 minuten leestijd
    Jaarlijks verschijnen er duizenden Engelse non-fictietitels. Aan uitgevers de taak om de mooiste spelden uit die hooiberg te vissen, om te komen tot een Nederlandse editie. Maar wat beweegt hen bij die keuzes? Joost van den Ossenblok, uitgever van het non-fictiefonds Lev. koos ‘Perennial Seller’ van Ryan Holiday en bracht het uit onder de titel: ‘De klassiekersclub’. Hij vertelt erover.
    Interview
    Algemeen management
    26 augustus 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Eric de Haan schreef twee jaar geleden het boek ‘Luisteren is goud’. Met de service-expert bespreken we op een terras in Den Bosch waarom luisteren vandaag de dag zo belangrijk is, en hoe het beter kan.
    preview
    Marketing
    23 augustus 2024
    Marjolijn Meynen
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zorgen we ervoor dat duurzaamheid een aantrekkelijke keuze wordt?  ‘Duurzame verleiding’ biedt een revolutionair perspectief op deze vraag. Dit boek, geschreven door de ervaren marketeers en reclamemakers Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, daagt de traditionele kijk op duurzame marketing uit. Een preview.
    preview
    Marketing
    22 augustus 2024
    Marta Klement
    3-4 minuten leestijd
    Branding hoeft niet moeilijk te zijn, volgens Marta Klement. Sterker nog, het werkt voor elke organisatie, ook voor kleinere bedrijven en het mkb. Met 'Werk aan je Merk: De On Brand® Methode' maakt Marta branding  toegankelijk. Een preview.
    Interview
    Marketing
    13 augustus 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    ‘Marketing Made Simple’ is de - logische - opvolger van bestseller ‘StoryBrand’ en wederom lanceerde Daan Schmidt de Nederlandse variant. Hij wil met vijf overzichtelijke stappen Nederlandse ondernemers helpen met hun groeiplannen.
    preview
    Marketing
    9 augustus 2024
    Berith Spoelstra
    2-3 minuten leestijd
    We weten al jaren dat klantbehoud meer waarde voor een organisatie oplevert dan alleen acquisitie, maar toch blijft in de meeste boardrooms de focus op groei via nieuwe klanten. Hoe brengen we daar verandering in? 
    recensie
    Marketing
    7 augustus 2024
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    ‘They Ask, You Answer’ van Daniëlle Navas- Brandt is een boek over een innovatieve benadering van marketing en verkoop. De nadruk ligt erin op het beantwoorden van de vragen van klanten als een kernstrategie voor het opbouwen van vertrouwen en daardoor groei van je business. Dat maakt nieuwsgierig!
    recensie
    Marketing
    1 augustus 2024
    Jan Hoogstra
    4-5 minuten leestijd
    We zien steeds meer bedrijven die abonnementen aanbieden, zowel in de zakelijke markt als voor consumenten. Dat dit voordelen heeft is evident: een continue stroom van inkomsten. Maar zoals Peter Snoeckx stelt in ‘De retentie-economie’: Het kan ook leiden tot trouwe klanten. Mits je je organisatie goed inricht. En hoe je dat doet, beschrijft hij in zijn boek.
    recensie
    Marketing
    25 juli 2024
    Helmar Niemeijer
    3-4 minuten leestijd
    Mwah, de titel van dit boek greep me niet echt. Het hoofdonderwerp ook niet, want gaat niet zo ongeveer elk managementboek op dit moment over artificial intellingence? Toch las ik ‘Next Level Sales – met AI & automation’. Berkman wist mij namelijk eerder te verrassen, en, spoiler alert, deed dat ook nu.
    preview
    Internet en social media
    25 juli 2024
    Gerard Rathenau
    2-3 minuten leestijd
    Iedere marketeer/ondernemer verzamelt data over het gedrag van gebruikers op de website. Een gratis tool zoals GA4 helpt je om inzichten uit deze data te halen. Hierbij is het belangrijk om te weten wat GA4 is en hoe je het gebruikt. GA4 staat voor Google Analytics 4 en laat je zien hoe je website scoort.
    boekenlijst
    Algemeen management
    10 juli 2024
    Managementboek Redactie
    In de eerste helft van 2024 stonden er 7 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. 4 van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2024 tot nu toe. Van januari tot en met juni.
    recensie
    Marketing
    2 juli 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Marketing kan vaak zo veel beter – aantrekkelijk ook. Donald Miller laat in zijn boek ‘Marketing made simple - Hoe een simpel marketingplan je bedrijf laat groeien’ zien hoe.
    recensie
    Marketing
    24 juni 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Lezen en direct oefenen. Dat is de kracht van ‘ChatGPT als tweede brein’ van Martin van Kranenburg. Lees dit boek, wanneer je niet hopeloos wilt achterblijven.
    achtergrond
    Algemeen management
    24 juni 2024
    Paul Groothengel
    11-16 minuten leestijd
    Zijn we denkende mensen die soms voelen, of voelende mensen die soms denken? Toch vooral het laatste. Emoties beheersen ons niet alleen thuis maar zeker ook op het werk. Maar we handelen daar niet of nauwelijks naar. Waarom niet? Mondjesmaat komen er steeds meer managementboeken op de markt, die gaan over emoties en hoe je daarmee om kan gaan. Als manager, medewerker of coach. Een emotionele rondgang.
    preview
    Marketing
    24 juni 2024
    Daan Schmidt
    2-3 minuten leestijd
    Bij veel bedrijven, met name in het MKB, krijgt marketing onvoldoende aandacht. Vaak omdat ondernemers niet goed weten hoe ze het moeten aanpakken, wat hun marketingplannen opleveren en hoe ze er een budget voor moeten opstellen.
    preview
    Marketing
    20 juni 2024
    Martin van Kranenburg
    2-3 minuten leestijd
    ChatGPT is de meest impactvolle ontwikkeling in jaren. Iedere marketeer, communicatieprofessional, ondernemer en copywriter is het daarmee inmiddels wel eens. Maar hoe zet je ChatGPT goed in? Hoe schrijf je een goede prompt? Hoe bouw je een eigen GPT? Dat leer je in het praktische ‘ChatGPT als tweede brein - Bouw je eigen versie van ChatGPT’ van Martin van Kranenburg.
    Interview
    Marketing
    27 mei 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Peter Snoeckx schreef het boek ‘De retentie-economie’. Het is een van de eerste boeken over het abonnementenmodel. Het komt op een moment dat die manier van werken niet meer alleen veel voorkomt in de media- of telecomwereld, maar ook daarbuiten. Ver daarbuiten. Een gesprek over hoe je zo’n model tot een succes brengt.
    recensie
    Marketing
    23 mei 2024
    Elly Stroo Cloeck
    4-5 minuten leestijd
    Jazeker, ik ben er één! Een superfijne klant! Want ik ga het nieuwste boek van Jos Burgers aanbevelen:  ‘Superfijne klanten’. Een prima, compact boekje over de voordelen van mond-tot-mondreclame van je klanten en hoe je aan ‘ambassadeurs’ komt.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden