Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Gastvrij! - Omdat klantgerichtheid alleen niet meer genoeg is

Elke dag krijgen we kansen om klanten, patiënten, studenten en collega’s te verrassen en te verbinden. Maar veel organisaties zijn zo druk met processen, kaders en afspraken dat ze die kansen niet meer opmerken. Ze vinden zichzelf heel klantgericht, daar zijn die processen en afspraken immers op gericht. En met die klantgerichtheid onderscheiden ze zich ook, denken ze. Maar is dat ook zo?

Stijn van Boxtel en Jordy van Heese | 14 februari 2025 | 2-3 minuten leestijd

Wij, Stijn van Boxtel en Jordy van Heese, merken regelmatig dat we als klant bij klantgerichte organisaties te weinig worden gezien en vaak worden afgescheept met een onpersoonlijke beleving. Juist daarom is het tijd om klanten te behandelen als gasten. Dag klantgerichtheid, hallo gastvrijheid!

relevant voor iedereen

Iedereen heeft gasten in zijn leven, of je ze nu gast, cliënt, patiënt of vriend noemt. Gastvrijheid is relevant voor iedereen, voor elke branche en wij vertellen je waarom.

Door de honderden trainingen die wij in heel Nederland hebben gegeven, weten we het zeker: gastvrijheid is een vaardigheid die je kunt leren. Dat inzicht delen we graag met je in dit boek. En dat doen we op een heel praktische manier, want dáár houden wij van!

Om die reden hebben wij alle ervaringen, tips en prachtige verhalen verwerkt in de Gastvrijheidsmeter©, de ruggengraat van dit boek naar 9+ gastbeleving voor jouw gast.

Gastvrijheidsmeter

Zie de Gastvrijheidsmeter© als een temperatuurmeter die je in een beleving steekt en die jou vertelt op welk niveau de beleving staat. Door de niveaus te volgen, kun je zelf de beleving bepalen! Van de net-niet- of gemiddelde beleving naar de 9+ gastbeleving. We doen dat in het boek op basis van drie thema's. Ieder thema wordt in- en uitgeleid met een persoonlijke brief van een expert in gastvrijheid. De thema’s van de Gastvrijheidsmeter© zijn achtereenvolgend:

Thema 1: Gastvrije basishouding

In dit thema ontdek je hoe interne gastvrijheid leidt tot extern succes. We delen praktische tips over het vergroten van de impact op de gastenreis door communicatie en onverwachte ervaringen. Dit eerste deel zorgt ervoor dat je goed begrijpt wat gastvrijheid is en hoe het een verschil kan maken voor jezelf en de gasten in jouw leven.

Thema 2: Gastvrije teamontwikkeling

In het tweede thema staat het team centraal. Je leert welke rol gastvrijheid speelt in teamontwikkeling en hoe je die met praktische oefeningen kunt verbeteren. Een veelbesproken onderwerp komt hier uitgebreid in terug: werken met verschillende generaties. Hoe creëer je bewustzijn van elkaars kwaliteiten? Hoe zet je iedereen in zijn of haar kracht om met plezier jullie gasten succesvol te helpen?

Thema 3: Gastvrije verkoop

Commercie en gastvrijheid gaan hand in hand. De schoorsteen moet immers wel blijven roken. In dit laatste thema staat daarom één gedachte centraal: verkopen wat niet als verkoop voelt. We gieten verschillende technieken van Robert Cialdini in een praktisch plan om jouw team gastvrij te laten verkopen. Waarbij het niet gaat om verkopen, maar om jouw gast te helpen inkopen. Hoe? Door storytelling, gesprekstechnieken en succesvol advies!

BONUS: Zoals we eerder al zeiden: we houden van praktisch. Daarom delen wij onze trainingtips met jou in ons boek Gastvrij! De tips zijn een verzameling aan ervaringen van de afgelopen jaren en geven jou de mogelijkheid om een training gastvrijheid te organiseren voor jouw team!

Over Stijn van Boxtel

Stijn van Boxtel staat synoniem voor inspiratie in de wereld van gastvrijheid. Zijn passie voor het maken van connecties, filosofie en het vinden van de vraag achter de vraag drijven hem om altijd verder te kijken dan het voor de hand liggende.

Over Jordy van Heese

Gastvrijheid zit in Jordy’s bloed. Jordy gelooft dat het een vaardigheid is die je kunt leren en kunt inzetten om samen doelen te bereiken. Dat maakt het niet minder mooi of nobel, maar juist praktisch benaderbaar. Als bedrijfsleider zette hij meerdere succesvolle horecazaken op en trainde hij honderden collega’s.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Stijn van Boxtel, Jordy van Heese
Gastvrij!

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden